سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کلیه نرم افزارهای مهم زیمنس

بخش plc   :

??نرم افزار  logosoft : 

برای پروگرام کردن مدل لوگو هست و ورژن های مختلف هست آخرین ورژن را دانلود کنید تمامی ورژن های قبل و جدید را ساپورت میکند . 

 

?? نرم افزار microwin : 

برای پروگرام کردن plc  سری s7 200 هست .  این plc به عنوان مینی plc در خانواده s7 محسوب میشد و دیگه خیلی کم استفاده میشود .

 

??نرم افزار microwin smart : 

یک مدل خاص از سری s7 200 به عنوان smart هست که فقط با این نرم افزار میتوان آن را پروگرام کرد .

 

??نرم افزار s5win : 

مخصوص plc های سری قدیمی s5 هست این plc در پروژه های متوسط و بزرگ به کارگرفته میشد که دیگه منسوخ شده و سری s7 300 و 400 جایگزین آن شده است .

 

??نرم افزار simatic manager step 7   :

این نرم افزار قدرتمند و بسیار قوی برای پروگرام کردن سری s7 300 و 400 می باشد بیس دیگر نرم افزارهای دیگه می باشد . آخرین ورژن این نرم افزار v5.6 روی ویندوز 7 ، 64 بیتی و ویندوز 8 و 10 قابل نصب هست . اما برای ویندوز 7 , 64 بیتی یا 32 بیتی یا ویندوز xp توصیه میشود ورژن v5.5  sp4 نصب شود . 

 

??نرم افزار tia portal : 

این نرم افزار جامع و قدرتمند زیمنس و پرحجم جدید ترین و به روز ترین نرم افزار زیمنس هست و plc های سری 300 و 400  s7 و همچنین دو مدل جدید plc زیمنس یعنی s7 1200 و 1500 رو هم ساپورت میکند . البته این نرم افزار بخش wincc و درایو هم دارد . 

 

??بخش مانیتورینگ pc  و hmi :

 

??نرم افزار protool : 

این قدیمی ترین نرم افزار برای hmi های قدیمی زیمنس هست . مدلهایی که مانیتورینگ آنها بیشتر کی پد بوده و صفحه تاچ نبوده یا تکست پنل بوده با این نرم افزار پروگرام میشده است .

 

?? نرم افزار wincc flexible : 

این نرم افزار برای پروگرام کردن hmi های قدیم و جدید زیمنس به کار میرود البته برخی مدلهای جدید را ساپورت نمیکند مثل مدل comfort که باید از wincc تیا پورتال استفاده کرد .

 

??نرم افزار wincc explorer : 

این نرم افزار برای مانیتورینگ در pc یا همان کامپیوتر که میتواند صنعتی یا معمولی باشد استفاده میشود ورژن های جدید فقط روی ویندوز 7 ، 64 بیتی یا ویندوز 8 و 10 نصب میشود . 

 

??نرم افزار tia portal ( بخش wincc ):

این نرم افزار که جامع هست برای بخش wincc چندین نوع دارد 

1. Wincc basic

2.wincc advanced

3. Wincc comfort

4. Wincc professional

 

بخش 1و3 برای hmi هست . بخش 2 هم برای hmi و هم برای pc هست . 

بخش 3 فقط مخصوص hmi های سری کامفورت هست .

بخش 4 خیلی پیشرفته تر هست و جایگزینی برای نرم افزار wincc explorer هست . که امکان برنامه نویسی با زبان c و ویژوال بیسیک را به ما میدهد . 

 

??بخش drive : 

??نرم افزار drive monitor : 

این نرم افزار برای پروگرام کردن درایو های قدیمی زیمنس از جمله سری simovert ، masterdrive ، micromaster  و ..می باشد . این نرم افزار روی ویندوزهای xp , و 7 32 و 64 بیتی نصب میشود.

 

??نرم افزار starter : 

این نرم افزار هم  درایو های قدیمی و هم جدید مثل sinamic ها رو ساپورت میکند . 

 

??نرم افزار simotion scout : 

این نرم افزار فقط سری میکرومستر و sinamic ها از جمله سری g110 و g120 و s110 و s120  و کنترل یونیت cu310 و cu320 و سیموشن d و کنترلر cnc sinumerik را ساپورت میکند . 

 

??نرم افزار tia portal (بخش درایو ):

این بخش از نرم افزار تیا پورتال شامل درایو های sinamic سری120 g و در ادامه سری s120 را شامل میشود و هنوز تکمیل نشده است و در حال تکمیل شدن برای سری sinamic هست .

 

??نرم افزار v-assistand  :

این نرم افزار برای خیلی از افراد ناآشنا هست چون فقط برای پروگرام کردن سرو جدید از سری sinamic ها هست به نام v90 . این سرو در توان های کم می باشد و شبیه به سرو a2 دلتا می باشد . و میتوان از طریق پالس با s7 1200 پوزیشن کنترل انجام داد .

 

 

آموزش تعمیرات برد