سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با انواع پنل رادیاتور

شما برای آشنایی در مورد انواع پنل رادیاتور بهتر است به خوبی با کاربرد و کارایی آن آشنایی داشته باشید. هر یک از انواع این وسیله را به عنوان تجهیزاتی که گرمایشی هستند شناسایی می کنند و جنس آنها هم از فلز می باشد. آنها به طور معمول نقش اصلی شان منتقل کننده و حرکت دهنده دمای آب و گرما می باشد که در بیشتر ساختمان ها از آنها استفاده بسیار زیادی می شود. دسته بندی آنها متنوع می باشد و هر یک از آنها هم دارای ویژگی های متنوعی هستند که شما می توانید یکی از آنها را که با ساختمان شما مطابقت بیشتری دارد را نصب کرده و از آن استفاده نمایید.

زمانی که رادیاتورها وارد بازار شدند تصور این مسئله که آنها دارای مدل های متنوعی هم شوند اصلا وجود نداشت. ولی شما باید بدانید که آنها بعد از مدتی دارای مدل های متنوعی گشتند و هر یک از انواع پنل رادیاتور هم کارایی متفاوتی داشتند. امروزه بسیاری از افراد برای اینکه بهترین سیستم گرمایشی را انتخاب کنند این نمونه را در نظر دارند و یکی از انواع آنها را انتخاب می نمایند. شما باید به خوبی مدل هر یک از آنها را مورد بررسی قرار دهید تا یکی از آنها را که مناسب تر می باشد خریداری نمایید. در ادامه مهمترین انواع رادیاتورها را معرفی می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشد.

انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

معرفی انواع پنل رادیاتور برای نصب در ساختمان ها :

شما باید به خوبی بدانید که انواع پنل رادیاتور را از چند جهت می توانید تقسیم بندی کنید و دسته بندی آنها را از این طریق انجام دهید. به طور معمول انواع این رادیاتورها را بر اساس جنس، ساخت، شکل و … تقسیم بندی می کنند و شما باید به خوبی اب این ویژگی و نکته که در مورد آنها وجود دارد آشنایی داشته باشید. برخی از مهمترین و اصلی ترین انواع این رادیاتورها بر اساس موارد گوناگون عبارت می باشد از :

  1. بر اساس ساخت :

هر یک از انواع پنل رادیاتور بر اساس نوع ساختی که دارند به دو دسته تقسیم می شوند. یکی از آنها تک لوله ای می باشد و دیگری دو لوله ای است که شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید. کارکرد و مزیت های آنها عبارت است از :

–  تک لوله ای :

در آن دسته از انواع رادیاتورهایی که تک لوله ای هستند بخار به عنوان سیال مهمترین نقش را دارد و مورد استفاده قرار می گیرد. شما از آنها می توانید برای لوله کشی هایی که روکار هستند استفاده کنید. بر این اساس لوله کمتری را مورد استفاده قرار می دهید که هزینه های شما در این صورت کاهش پیدا خواهد کرد. برای نصب آنها باید دقت بالایی داشته باشید که تنها متخصصان در این زمینه می توانند اقدام کنند. یکی از مهمترین مواردی که در مورد این نمونه از سیستم وجود دارد این است که برای 4 تا 6 رادیاتور می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید.

– دو لوله ای :

از دیگر انواع پنل رادیاتور بر اساس ساخت نمونه های دو لوله ای هستند که آنها را به عنوان رادیاتورهای معمولی نیز شناسایی می کنند. آب به عنوان مهمترین و اصلی ترین سیال در این نمونه از سیستم مورد استفاده قرار می گیرد، انتقال دادن گرما در این سیستم بر اساس آب گرم است. به طور معمول شما باید بدانید این روش برای لوله کشی رادیاتورها بیشتر استفاده می شود. شما باید بدانید اگر مسیر لوله کشی در این سیستم ساخت بیشتر شود رادیاتورهایی که نزدیک تر هستند افت فشار کمتری پیدا می کنند. به طور کلی باید بدانید یکی از مهمترین ویژگی های آنها گرمای بیش از اندازه ای است که دارند.

انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

  1. بر اساس جنس :

جنس هر یک از انواع پنل رادیاتور می تواند از فولاد، آلومینیوم و یا چدن باشد. البته که باید بدانید با توجه به زیبایی بیشتر سنگ و یا شیشه از آنها استفاده می کنند تا دکوراسیون داخلی زیباتر شود. به طور معمول پنل های رادیاتور را از فولاد می سازند و بخش بیرونی آن را از جنس پلی استر طراحی می کنند. همین ویژگی آنها موجب می شود که آسیب کمتری به آنها وارد شود و عمر طولانی تری داشته باشند. این نمونه از رادیاتورها جدید می باشد و بر همین اساس هر ایرادی که رادیاتورهای قبلی داشته اند با استفاده از این رادیاتور جبران گشته است. جنس آنها به گونه ای است که مقاومت بسیار زیادی را در برابر ضربه از خود نشان می دهد و همین مورد از جمله مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آنها می باشد که شما می توانید در نظر داشته باشید.

  1. بر اساس شکل ظاهری :

شما باید بدانید که هر یک از انواع پنل رادیاتور زیبایی بسیار زیادی دارند و همین مورد از جمله مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آنها می باشد. بیشتر آنها جنس فولاد دارند که همین مورد زیبایی آنها را افزایش داده است. استحکام بالای آنها علاوه بر زیبایی که دارند محبوبیت شان را تا حد بسیار زیادی بالاتر برده است. بسیاری از افرادی که می خواهند زیبایی دکوراسیون داخلی خود را با رادیاتورهای مناسب بیشتر کنند این نمونه از رادیاتورها را انتخاب می کنند.

  1. بر اساس برند :

شما باید بدانید هر یک از پنل های رادیاتور تولید شده برندهای متنوعی می باشند و هر یک از آنها هم ویژگی های خاصی را روی پنل اجرا کرده اند. زمان خرید هر یک از آنها بهتر است به خوبی در مورد ویژگی ها و برندهای آنها اطلاعات بیشتری را جمع آوری کنید تا بتوانید بهترین نمونه آنها را خریداری کنید. دقت داشته باشید که هر یک از این برندها ویژگی ها و نکات خاصی را روی پنل اجرا کرده اند و شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید. قیمت آنها متفاوت است و زمان خرید باید به خوبی قیمتی که دارند را هم بررسی کرده تا بهترین نمونه را بر اساس بودجه خود خریداری کنید.

انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

نکاتی در مورد خرید انواع پنل رادیاتور :

برای خرید هر یک از انواع پنل رادیاتور باید به خوبی به برخی از نکات دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین نمونه را خریداری کنید. برخی از این نکات که اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آنها توجه داشته باشید عبارت می باشد از :

  1. منبع گرمایشی :

شما اگر می خواهید گرمای ساختمان اداری و یا مسکونی خود را با استفاده از رادیاتوری پنلی تامین کنید باید به خوبی مدل رادیاتور را مورد بررسی قرار دهید. اگر ساختمان شما دارای شوفاژ مرکزی است باید مدل های دیگر را برای ساختمان خریداری کنید. اینکه منبع گرمایشی ساختمان شما چیست اهمیت بسیار زیادی دارد و زمان خریداری انواع پنل رادیاتور باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

  1. اندازه رادیاتور پنلی :

اندازه رادیاتورها را باید به خوبی بررسی کنید تا با فضای مورد نظر شما مطابقت های لازم را داشته باشد. اندازه های طولی از 40 سانتی متر تا 2 متر می رسند و همین مورد شما را زمان انتخاب و خرید راهنمایی می کند. شما باید به خوبی اندازه ها را بررسی کنید تا بتوانید یکی از آنها را که بیشتر نیاز دارید را خریداری نمایید.

  1. بازده گرمایی :

یکی از موارد دیگری را که زمان خرید رادیاتور باید در نظر داشته باشید بازده گرمایی می باشد که چند اینچ است. درجه سانتیگراد را باید به خوبی مورد بررسی قرار دهید تا از آن اطمینان خاطر داشته باشید. دقت داشته باشید که مساحت فضای شما زمان انتخاب این پکیج اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

  1. شکل ظاهری رادیاتور :

یکپارچه بودن انواع پنل رادیاتور و داشتن روکش سفید اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی آن را زمان خرید در نظر داشته باشید. مقاومت بالای این رادیاتورها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که شما زمان خرید باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. اینکه رادیاتور شما زیبایی داشته باشد اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور کلی باید بدانید که پنل های رادیاتور زیبایی بسیار زیادی دارند و شما باید به خوبی دقت داشته باشید که این زیبایی دچار ضربه و آسیب نشده باشد.

  1. ضمانت نامه معتبر :

شما نه تنها زمان خرید انواع پنل رادیاتور بلکه زمان خرید هر یک از بخش های دیگر رادیاتور باید به خوبی ضمانت نامه آن را مورد بررسی قرار دهید. دقت داشته باشید که ضمانت نامه به شما کمک می کند با خیال آسوده از آنها استفاده کنید و همین امر نقش بسیار مهمی برای خرید هر یک از انواع آنها دارد و شما هم بید به خوبی آن را در نظر داشته باشید.

  1. قیمت رادیاتور :

در نهایت باید بدانید که هزینه و قیمتی که شما برای خرید هر یک از پنل های رادیاتور پرداخت می کنید چقدر است. عوامل بسیار زیادی روی این قیمت تاثیر دارد و شما باید به خوبی این عوامل را شناسایی کنید تا بتوانید یکی از آنها را خریداری نمایید. دقت داشته باشید که این عوامل متنوع می باشند و باید آنها را به صورت جزئی مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال تعداد پنل ها، برند پنل ها، کیفیت و … اهمیت بسیار زیادی دارند و شما باید آنها را زمان پرداخت هزینه به خوبی در نظر داشته باشید.

انواع پنل رادیاتور

انواع پنل رادیاتور

مزیت های انواع پنل رادیاتور :

هر یک از انواع پنل رادیاتور که وارد بازار شده است نسل جدیدی می باشند که طرفداران بسیار زیادی دارند. ورق های فولادی با ضخامت 1.15 روی آنها به کار رفته شده است که سطح حرارتی آنها را به خوبی صاف می کند. یکنواخت بودن گرما در این نمونه از رادیاتورها یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی می باشد که تمامی آنها دارند. شما با استفاده از آنها می توانید دکوراسیون داخلی خانه خود را بسیار زیباتر سازید و همین مورد یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی های آنها می باشد که شما باید از آن اطلاع داشته باشید. در واقع باید بدانید که هر یک از انواع پنل رادیاتور مزیت های بسیار زیادی دارد و برخی از آنها که اهمیت بیشتری دارد و شما باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت می باشد از :

انواع پنل رادیاتور

  1. وزن آنها بسیار کم است و به همین دلیل باید بدانید که شما به راحتی می توانید آنها را در هر مکانی که مایل هستید نصب کنید. وزن کم آنها از آن دسته ویژگی ها و مزیت های مهمی می باشد که بسیاری از افراد به آن توجه دارند.
  2. زیبایی و شکیل بودن آنها موجب شده است که افراد برای زیبایی ساختمان خود از آنها استفاده کنند. شما می توانید آنها را برای زیباسازی ساختمان خود مورد استفاده قرار دهید. در واقع باید بدانید اگر برای شما اهمیت دارد که فضای ساختمان تان زیباتر شود باید آنها را مورد استفاده قرار دهید.
  3. با استفاده از آنها دیگر نیازی نیست گردش آب درون آنها زیاد انجام شود. در واقع شما باید بدانید نیاز کمتر آنها به گردش آب از دیگر ویژگی ها و مزیت هایی می باشد که شما باید در مورد آن اطلاع داشته باشید.
  4. بازده گرمایی این نمونه از رادیاتورها بیشتر است که موجب می شود شما گرمای بیشتری را از آن دریافت کنید و همین مورد یکی از مهمترین ویژگی های آنها می باشد.
  5. آسایش حرارتی بیشتری در این نمونه از رادیاتورها وجود دارد که شما می توانید از آنها با خیال راحت در ساختمان خود استفاده کنید.
  6. از آنجایی که جنس اصلی آنها از فولاد می باشد باید بدانید که سازگاری بسیار بیشتری با پکیج ها دارند و همین مورد از جمله مهمترین ویژگی های آنها می باشد.
  7. هزینه خریداری آنها به نسبت مدل های دیگر کمتر است، که البته باید بدانید به دلیل زیبایی و شکیل بودن آنها باید هزینه بیشتری را برای تهیه آنها پرداخت کنید.
  8. عمر و دوام آنها نسبت به بسیاری از پنل های دیگر بیشتر است و به همین دلیل شما می توانید تا سال های سال از آنها استفاده کنید.
  9. حرارت بالایی را به بهترین نحو ممکن می توانید به وسیله این پنل ها منتقل نمایید که همین مورد ویژگی بسیار مهمی به شمار می رود.

10. آب بندی ویژه و عالی آن از دیگر مزیت هایی می باشد که دارد.